16 Mart 2014 Pazar

Başladık Yarım Bırakmayalım!


Gerek Kargo kariyeri gerek Maskott projesi ve gerekse çıkardığı solo albümleriyle Türkçe Rock müziğinin en başarılı isimlerinden biri olan Koray Candemir bildiğiniz gibi yoluna tek başına devam etme kararı aldı ve 2.solo albümü 'Yarım Kalan'ı geçtiğimiz aylarda piyasaya sundu. Hepimiz onu Kargo'nun yetenekli ve yakışıklı solisti olarak tanıdık. Kargo grubuyla müzikal anlamda çıkmaza girdiklerini belirten Koray Candemir ve Kargo'dan arkadaşı Serkan Çeliköz bir süre Seattle'a gidip orada yaşamışlardı.2010 yılında tekrar Türkiye'ye dönen ikili Maskott isimli bir grup kurup bu müzikal birlikteliği 'Tuval' isimli bana göre şimdiye kadar yapılmış en iyi türkçe albümlerden biriyle taçlandırmışlardı.Tuval,içerik anlamında oldukça dolu bir albüm olmasına rağmen grup bu albümü bana göre yeterince iyi tanıtamadı.Çektikleri 4 adet video klibin hiçbirinin televizyon kanallarında doğru düzgün döndüğünü pek hatırlamıyorum, hatırlayan da çıkmaz herhalde.Altındaki kırmızı halıyı çekmesine alışık olduğumuz Koray Candemir,Maskott'a da tutunamadı.Serkan Çeliköz'le aldıkları ortak kararla bu projeye -şimdilik- ara verdiler.Yoluna tek başına devam etme kararıyla beraber hemen 2.solo albümünün çalışmalarına başlayan Candemir,Mor Ve Ötesi'nden tanıdığımız Burak Güven'in prodöktürlüğünde stüdyoya kapandı. Uzun ve verimli bir stüdyo çalışmasının akabinde 2013'ün Mayıs ayında albümünü çıkardı. Bu albümle beraber her cuma günü Beyoğlu Hayal Kahvesin'de kendisini yalnız bırakmayan dinleyici kitlesini daha da genişletti.Tabi Hayal Kahvesin'deki mükemmel performanslarından bahsetmemek olmaz. Davulda Okay Aynur,gitarda Cem Şahin ve bas gitarda Cemre Kabaştan oluşan ekibiyle yaklaşık 2 yıldır beraber çalan Koray Candemir'in solo kariyerine devam ettiğini bu performanslarda anlamak biraz zor çünkü Candemir sanki tek adam değilmiş de bu grubun bir solistiymiş gibi tınlıyor. Aralarındaki güzel uyumun çeşitli atraksiyonlarla ( Cemre'nin güzel sesinden dinlediğimiz kadın şarkıları, Cem'in zaman zaman bateri etrafında yaptığı akrobatik hareketler...) şekillenmesi,dinleyicinin de sevdiği ve her cuma günü Hayal Kahvesi'ne teşrif etme sebeplerinden oluyor.Yarım Kalan'da emeği geçen Harun Tekin,Esin İris,Melis Danişmend gibi isimleri cuma günleri Koray Candemir sahnesinde görmek artık dinleyicinin alıştığı bir durum.Sadece bu isimler değil sayamadığım bir çok ünlü ismin Candemir'in sahnesine konuk olması cuma günlerinin Hayal Kahvesin'de adeta bir 'Ünlü Şöleni' gibi geçmesine neden oluyor.



Albüme gelecek olursak yaş almayla paralel olduğunu düşündüğüm dingin ve olgun bir hava söz konusu. Bu dingin ve olgun hava hem sözlere hem de albümün sounduna yansımış durumda. Candemir'in daha önce içinde bulunduğu albümlere kıyasla daha akustik bir sound hakim Yarım Kalan'da.Bu kimilerini sevindirirken,kimilerinin beklentilerini suya düşürdü.Koray Candemir ise hiçbir zaman popülist bir tavırla müzik yapmadı.Yani derdinin dinleyiciyi kazanmak ya da memnun etmek olduğunu düşünmüyorum. Kendisi ve müziği bir değişim içinde. Bize de bu değişime teslim olup şarkıları dinlemekten başka hal çare kalmıyor.Bu satırları okurken albümün tamamen dinlendirici,huzur verici bir yapısı olduğunu düşünmeyin.Albümde Korhan Futacı'nın saksafonuyla eşlik ettiği 'Akreple Yelkovan' , 'Son Durak' ,bir Melis Danişmend düeti olan 'Yeni Bir Gün' ve albümün en sürpriz şarkısı olarak gördüğüm Aşık Veysel coverı 'Keklik İdim Vurdular' belki de eski dinamik Kargo şarkılarını özleyenler için değişik alternatifler olabilir.Bunun yanında Candemir'in bu kadar az söz ile bir dünya şey anlattığı 'Bu Şehirde' ,içinde barındırdığı soru cümleleriyle kendiyle yüzleşiyor havası veren 'Bırak Zaman Aksın' ve esasında bir Özdemir Asaf şiiri olan 'Yakın' albümün bahsettiğim akustik halinin en iyi anlatıldığı şarkılar.2. klip şarkısı olarak seçilen 'Ruhum Ayakta' ise hem sözleri hem de müziği ile dinleyiciyi hemen yakalayabilen klasik Koray Candemir şarkılarından biri olmuş. Albümün saklı hazinesi olarak gördüğüm 'Kara Gözyaşı' ise şimdilik dinleyiciyi çok etkilemiş gözükmüyor.Şimdiye kadar bahsetmediğim iki şarkı olan 'Kalan Giden Benim' ve 'Kar' bana göre albümün en zayıf halkaları. Buradan Koray Candemir'e getirebileceğim belki de tek eleştiri bundan sonraki albümlerinde kendi yazdığı şarkılara daha çok ağırlık vermesi olabilir. Bunların dışında albümdeki müzikal zenginlik yeteri kadar doygunluk hissi veriyor. Koray Candemir'in sesinden bahsetmemize gerek dahi yok. Sesini enstrüman gibi kullanabilen nadir erkek vokallerden biridir. Diğer erkek şarkıcıların aksine daha aksiyonlu şarkı söyler tizlere çok çıkar dümdüz şarkı söylemez. Bu albüm için bir araya getirdiği müzisyenlerin kalitesi ise ortada. Dolayısıyla bu kadar iyinin bir araya gelişinden zaten kötü bir sonuç beklemek deli işidir diye düşünüyorum.Albümün görseline ise 100 puan vermekle birlikte artık Koray Candemir'in hayatında hiçbir şeyin yarım kalmaması dileklerimle yazımı noktalıyorum.

Dikkat çektiklerim: Akreple Yelkovan,Kara Gözyaşı,Bu Şehirde,Ruhum Ayakta
Zayıf Halkalar: Kalan Giden Benim,Kar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder